Kakšni so vzroki za nastanek celulita?

Vzroki za nastanek celulita

Celulit je ob želji po popolni postavi zagotovo težava, ki pesti marsikatero sodobno žensko, a na srečo je hkrati težava, ki jo je mogoče odpraviti. Dekleta in ženske, ki skrbijo za zdravo prehrano in zdrav način življenja z veliko gibanja, dokazujejo, da se je možno celulitu tudi povsem izogniti. Kadar je delež telesne maščobe primeren, se celulit namreč ne pojavlja. Za ženske je minimum telesne maščobe, ki še omogoča normalno delovanje telesa, vsaj deset odstotkov, športnice je imajo med 14 in 20 odstotki.

Zakaj imamo celulit?

Celulit ni posebna vrsta celic, temveč s tem imenom označujemo zgolj vidni pojav, ki povzroči opazno spremembo videza kože zaradi maščobe pod njo. Celulit so maščobne celice, ki so napolnjene zaradi skladiščenja virov energije, da je to opaziti tudi s prostim očesom, pa so kriva kolagenska vlakna v podkožju.

Pomarančasta koža
Ste vedeli, da se z videzom pomarančaste kože spopada kar 80 % žensk?

Videz pomarančaste kože oziroma celulit je najlaže primerjati z napihljivo blazino. Ta je sestavljena iz zgornjega in spodnjega dela, v notranjosti pa sta oba povezana in tvorijo se prekati. Ko blazino močno napihnemo, povezave držijo zgornji in spodnji del skupaj, med njimi pa nastanejo izbokline. In takšni »prekati« se med vezmi pod kožo tvorijo, ko se prostor »napihne« z velikimi maščobnimi celicami. Nastanejo izbokline in med njimi jamice, takšnemu videzu kože pa pravimo celulit.

Kako nastane celulit?

Tako kot naša osebnost in naša prepričanja je tudi celulit produkt dveh stvari: genskih vplivov ter vplivov okolja oziroma življenjskega stila. Če iščete za celulit vzrok, ki vas bo rešil vsake odgovornosti, ga ne boste našli. Celulita ne moremo nikoli opravičiti le z genetiko. Ta lahko pomeni večjo nagnjenost k pojavu pomarančaste kože, vendar pa sta veliko bolj pomembna prehrana in gibanje.

Ker so celulit torej le maščobne celice, nakopičene v skupke pod kožo, se mu lahko izognemo oziroma ga tudi zmanjšamo, če pazimo na svojo telesno težo. Jesti moramo zdravo hrano in z njo ne smemo pretiravati, v obliki hrane zaužito energijo pa moramo redno porabljati z aktivnim življenjskim slogom. Odrasla ženska namreč na dan brez dodatnega gibanja porabi zgolj okoli 1.300 kalorij, kar je v primerjavi s povprečjem vnesene energijske vrednosti hranil premalo, da se ne bi delale energijske zaloge v obliki maščobe. Tudi v primeru, ko pojeste po vašem mnenju malo, se bo ob sedečem življenjskem stilu pojavil celulit. Ravno nasprotno pa velja za ženske, ki se veliko gibajo. Te si lahko privoščijo tudi pregrehe in uživajo visoko kalorično hrano, pa nabiranja celulita in kilogramov ne bo.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja